En norsk suksesshistorie
Fra bilvask i Oslo til landsdekkende kjede.
Quick Car Fix er en norsk suksesshistorie.
Allerede som 16-åring begynte Pål Mørk å vaske biler hos en Lada-forhandler i Bjølsen i Oslo. Det var starten på en lang karriere i bilbransjen, bokstavelig talt fra bunnen. Gjennom årene hadde Mørk bygd opp et stort kontaktnett i bilbransjen, både hjemme og utenlands, noe som førte til at han selv kunne se og analysere behovene i bransjen.
I 2009 ble SkadeVekk etablert. Samtidig ble Kristian Bekken med i teamet. Akkurat som Mørk hadde han tilbrakt nesten hele sitt yrkesaktive liv i bilbransjen. Målet var tydelig. De skulle fylle et stort tomrom i et marked der det ikke fantes en spesialist på bilkosmetikk.
Før SkadeVekk ble etablert, var det ingen som fokuserte bredt på mindre kosmetiske skader som en egen nisje. Markedet bestod av mindre aktører som tilbød kostbare og tidkrevende løsninger som ikke var spesielt godt tilpasset for mindre skader. Dette til tross for at det selges relativt mange biler i Norge, og at de fleste bileiere i Nord-Europa vil ha en fin og velholdt bil.
SkadeVekks tjenester inkluderte tidlig alle bilmerker, noe som førte til at selskapet også kunne utvikle en svært stor kundebase. Det ble inngått samarbeidsavtaler med en rekke av landets ledende aktører i bilbransjen. Virksomheten vokste raskt, og SkadeVekk har i flere år vært en gasellebedrift i Dagens Næringslivs kåring.
I 2016 ble Quick Car Fix lansert. Nå tas verkstedene ut til kundenes nærmiljø, og til sentrale knutepunkter som kjøpesentre, parkeringshus og flyplasser. Quick Car Fix må være der kundene er.
Helt siden starten har selskapet vært basert på langsiktighet og engasjement. Omfattende testing og utvikling av våre egne produkter samt gode samarbeidsavtaler på leverandørsiden gjør det mulig å utføre raske og kvalitetssikrede reparasjoner til en lav pris. Samtidig er det viktig å utvikle nye verktøy og arbeidsstasjoner.
I tillegg til etableringen av en riksdekkende organisasjon i Norge pågår det også en internasjonal utvidelse. Nå knyttes nye samarbeidspartnere til selskapet ved hjelp av blant annet et franchisekonsept.