SMART Repair står for «Small to Medium Area Repair Techniques», reparasjoner som begrenser seg til området som faktisk er skadet. Der et merkeverksted gjerne behandler hele den rammede karosseridelen eller det omliggende området, konsentrerer SMART Repair seg kun om selve skaden.
Uansett hva det gjelder – lakk, bulker, steinsprut, interiør, felger eller glass – så har Quick Car Fix en løsning. Ingen andre i Norge kan reparere så mange ulike kosmetiske skader på ett og samme sted.
Et merkeverksted har tradisjonelt høyere priser, og blir man i tillegg henvist til forsikringsselskapets avtaleverksted, kan kostnadene stige ytterligere. Ved å velge SMART Repair får man kortere behandlingstid, og trenger ikke betale for unødvendig omfattende reparasjoner.
Quick Car Fix er spesialister på SMART Repair: kostnadseffektive, raske og miljøvennlige reparasjoner av småskader. Vi senker terskelen for reparasjon av kosmetiske skader!
Disse skadene fikser vi
Quick Car Fix hjelper alle med en ripe i lakken. Og mye mer.
BULK
Har du en bulk uten lakkskade, masserer vi metallet eller plasten tilbake til sin opprinnelige form og du får bilen raskt på veien igjen. Er det en eventuell lakkskade i tillegg behandles denne etter at bulken er fjernet.
FELG
Kantkjørte felger er noe de fleste opplever. Vi reparerer og lakkerer slik at felgene fremstår som nye: Skaden bygges opp med et spesielt og utrolig sterkt produkt, deretter grunner vi og lakkerer med spesiallakk. Skader på maskinerte felger kjøres i vår diamantkutter. Uansett teknikk – felgene blir som nye igjen!
INTERIØR
Vi har lang erfaring med å reparere slitte skinnseter. For et perfekt resultat blir området renset og slipt ned. Deretter blir ny struktur laget før vi til slutt lakkerer med spesiallakk. Disse jobbene er ferdig samme dag.
LAKK
Vi reparerer og lakkerer kun området som er skadet. Først påføres grunning/primer som forhindrer senere rust. Deretter lakkerer vi med bilens farge, som er blandet i vårt fargelaboratorium. Sist påføres klarlakk for beskyttelse, og bilen er blank igjen. Vi gjør reparasjonen så liten som mulig, for å unngå fargeforskjell og bevare bilens garanti, og blir ferdig samme dag.
PLAST
Vi reparerer og lakkerer de fleste plastskader enten det er sprekk- eller skrubbskader.
RIPER I GLASS
Riper i glass er vanlig, spesielt slitespor etter vindusviskere. Med nanoteknologi kan vi i dag fjerne disse ripene uten at det blir optisk forskjell. Glasset blir som nytt enten det er front-, side- eller bakrute. Vi reparerer også steinsprut i glass (se eget punkt under) – en skade det er viktig å ta hånd om umiddelbart.
RUST
Dype riper i metallet kan føre til rust og tiltagende ødeleggelse av karosseriet. Slike skader bør utbedres så fort som mulig, før problemet vokser seg stort og kostbart. Vi sliper ned, behandler og lakkerer mindre rustskader før større skader oppstår. Først slipes rusten helt bort og ned til metallet. Deretter må det rustbehandles før vi grunner og til slutt lakkerer. På denne typen reparasjoner må vi ofte ha bilen et døgn.
STEINSPRUT
Alle biler får steinsprut. Vi tetter lakksårene før rust får mulighet til å utvikle seg: Sliper ned, behandler og lakkerer. Steinsprut i glass er også viktig å reparere med en gang, for å hindre at skaden sprer seg. Her renser vi såret, fyller det med spesiallim som hindrer videre sprekker, og pusser overflaten. Er man raskt ute slipper man å bytte rute og unngår noen tusenlapper i egenandel. Steinsprut i glass fikser vi gratis!